CRM2day.gr
Lunarpages.com Web Hosting
Γίνετε Μέλος Δωρεάν!
  Τελευταία 'Aρθρα
Από το CRM στο CRS
Context Based Marketing (CBM)
Η εκχώρηση υπηρεσιών σε εξωτερικούς προμηθευτές (Outsourcing)
Μύθοι & Πραγματικότητα για το e-Commerce στην Ελλάδα
Ανταγωνιστικότητα βασισμένη στην Ποιότητα
Extensible Mark-up Language (XML)
Η σημασία της πελατοκεντρικής προσέγγισης στον Τραπεζικό τομέα
CRM & Εταιρική Κουλτούρα
Η είσοδος των ελληνικών ΜΜΕ στο ηλεκτρονικό επιχειρείν και η πρόκληση της Νέας Τεχνολογίας στην απασχόληση
Customer Service Representative: Εξυπηρετώντας το νέο ψηφιακό πελάτη
Βιβλιοθήκη
Context Based Marketing (CBM)
του Νίκου Ιατρόπουλου Upstream

Η χρήση των SMS (Short Message Service), ή κοινώς των μηνυμάτων μέσω κινητών τηλεφώνων, έχει ξεπεράσει κάθε αρχική πρόβλεψη.

Τελευταίες μετρήσεις δείχνουν ότι οι Έλληνες στέλνουν συνολικά πάνω από 300 εκατομμύρια μηνύματα SMS το μήνα, τα οποία αποτελούν πλέον σημαντικό μέρος του τζίρου των εταιριών κινητής τηλεφωνίας.

Παράλληλα, τα μηνύματα SMS έχουν αρχίσει πρόσφατα να χρησιμοποιούνται ως οδός επικοινωνίας και στο επαγγελματικό περιβάλλον, καθώς και στα πλαίσια του direct marketing. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για στελέχη του μάρκετινγκ έχει το Context Based Marketing (CBM), μια υπηρεσία που πρώτη προσφέρει στην Ελλάδα η Upstream A.E. Πριν εξετάσουμε τις δυνατότητες αυτού του νέου μέσου, είναι σημαντικό να διαχωρίσουμε τις τρεις βασικές κατηγορίες επικοινωνίας μέσω SMS.

Mobile Originated - Mobile Terminated (MOMT)

Η πρώτη χρήση της τεχνολογίας SMS και αυτή με την οποία οι περισσότεροι έχουν άμεση εμπειρία είναι η αποστολή μηνυμάτων από ένα κινητό τηλέφωνο σε άλλο. Η χρήση των μηνυμάτων MOMT ξεπέρασε κατά πολύ κάθε προσδοκία των εταιριών κινητής τηλεφωνίας καθώς οι κάτοχοι των κινητών βρίσκουν ολοένα και διαφορετικούς λόγους να επικοινωνήσουν μέσω SMS αντί του τηλεφώνου.

Πέραν της διαφοράς κόστους, που παίζει σημαντικό ρόλο ιδιαίτερα στις μικρότερες ηλικίες, υπάρχουν και διάφορες καταστάσεις που καθιστούν το SMS ως τον προτιμητέο τρόπο επικοινωνίας. Έτσι, ο επιχειρηματίας που δεν μπορεί να πάρει τηλέφωνο τη γραμματέα του κατά τη διάρκεια μιας επαγγελματικής συνάντησης, της στέλνει ένα μήνυμα. Μέσα σε ένα μπαρ με δυνατή μουσική είναι πιο εύκολο να στείλει κανείς ένα SMS από το να προσπαθήσει να ακούσει μέσα στη φασαρία. Η αποστολή μηνυμάτων SMS συνεχίζει να αυξάνεται και τα MOMT SMS αποτελούν ακόμα τη μεγάλη πλειοψηφία του συνόλου.

Application Originated - Mobile Terminated (AOMT)

Πριν μερικά χρόνια, μια εταιρία στη Νότια Αφρική ξεκίνησε μια τότε πρωτοποριακή υπηρεσία. Μέσω μιας σελίδας στο διαδίκτυο (internet), ο καθένας, μπορούσε να στείλει μήνυμα σε οποιοδήποτε κινητό στον κόσμο χρησιμοποιούσε το δίκτυο GSM. Αν και την εποχή εκείνη τα SMS ήταν ακόμη δωρεάν, η υπηρεσία βρήκε ιδιαίτερη απήχηση σε Ευρωπαίους που ζούσαν στην Αμερική, μιας και ήταν ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούσαν να στείλουν μηνύματα SMS σε φίλους στην Ευρώπη (ακόμα δεν υπήρχε δίκτυο GSM στην Αμερική).

Η υπηρεσία αυτή ήταν πιθανότατα και η πρώτη επιτυχημένη προσπάθεια βασισμένη σε AOMT SMS. Από τότε διάφορες εταιρίες έχουν ιδρυθεί, όλες ουσιαστικά ακολουθώντας το εξής μοντέλο: ένα website στο οποίο οι χρήστες μπορούν να εγγραφούν για να δέχονται σε τακτικά διαστήματα ή σε έκτακτες καταστάσεις μηνύματα SMS (alerts) στο κινητό τους σχετικά με τα ενδιαφέροντα τα οποία έχουν δηλώσει (ωροσκόπιο, αθλητικές ειδήσεις, χρηματιστήριο, καιρός, κ.λ.π.)

Παρ΄ όλη την ευρεία διάδοση των υπηρεσιών αυτών στους χρήστες κινητών, οι εταιρίες που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες δυσκολεύονται να χρεώσουν τον καταναλωτή και κατ' επέκταση να έχουν έσοδα. Στην πλειοψηφία τους, οι υπηρεσίες προσφέρονται δωρεάν, όπως και τα περισσότερα πράγματα στο διαδίκτυο άλλωστε, και οι εταιρίες που παρέχουν αυτές τις υπηρεσίες προσπαθούν να καλύψουν τα έξοδά τους μέσω διαφημίσεων στο site τους.

Οι πιο πετυχημένες εταιρίες στο χώρο του AOMT δεν είναι αυτές που παρέχουν υπηρεσίες στους καταναλωτές, αλλά σε εταιρίες. Μια τέτοια υπηρεσία θα μπορούσε να δώσει την δυνατότητα σε μια αεροπορική εταιρία να στέλνει ένα μήνυμα SMS σε όλους τους επιβάτες μιας πτήσης, όταν αυτή έχει καθυστέρηση.

Η αεροπορική εταιρία θα κάλυπτε το κόστος των μηνυμάτων (περίπου έξι χιλιάδες δραχμές) και θα πλήρωνε και την εταιρία που παρείχε την υπηρεσία. Οι υπηρεσίες AOMT αποτελούν μια μοναδική ευκαιρία για κάθε εταιρία που ενδιαφέρεται να έχει έναν γρήγορο, εύκολο και φτηνό τρόπο επικοινωνίας με τους πελάτες, τους συνεργάτες ή τους υπαλλήλους της. Όμως, αυτή η επικοινωνία είναι μονόπλευρη και ως εκ τούτου, περιορισμένης χρησιμότητας.

Mobile Originated - Application Terminated (MOAT)

Τον τελευταίο χρόνο, έχουν αρχίσει να εμφανίζονται κάποιες υπηρεσίες που βασίζονται στην αποστολή μηνυμάτων SMS από κινητά σε μια εφαρμογή. Οι υπηρεσίες αυτές συνήθως συνοδεύονται και από τις προαναφερθείσες υπηρεσίες AOMT. H δυνατότητα του χρήστη να επικοινωνεί με την εφαρμογή προσθέτει μια νέα συναρπαστική διάσταση στις υπηρεσίες ΑΟΜΤ.

Στο παράδειγμα της αεροπορικής εταιρίας, αντί να στέλνει η εταιρία το μήνυμα όταν έχει καθυστέρηση, ο οποιοσδήποτε χρήστης θα μπορεί να στέλνει ένα μήνυμα με τον αριθμό κάποιας πτήσης και να παίρνει πίσω ένα μήνυμα με το status της πτήσης. Το ίδιο ισχύει για όλες τις υπηρεσίες AOMT, οι οποίες στέλνουν κάποιες πληροφορίες στους συνδρομητές τους. Παρ' όλη τη λειτουργικότητα που μπορεί να προκύψει από τον συνδυασμό υπηρεσιών ΑΟΜΤ και τη δυνατότητα ΜΟΑΤ, αυτό το σχήμα είναι τεχνικώς αρκετά πιο πολύπλοκο στην εκπλήρωση του από μια απλή υπηρεσία ΑΟΜΤ.

Η Upstream Α.Ε., θυγατρική της αγγλικής Upstream Media Services Ltd., ειδικεύεται σε εφαρμογές MOAT. Η εταιρία παρέχει τρία λογισμικά προϊόντα, το Upstream Radio Producer, το Upstream TV Producer και το Upstream Mobile Researcher, σχεδιασμένα για υπηρεσίες MOAT.

Upstream TV Producer

H Upstream ήταν η πρώτη εταιρία που αναγνώρισε τη χρησιμότητα του κινητού τηλεφώνου ως ένα διαδραστικό χειριστήριο για την τηλεόραση. Η εταιρία έχει αφιερώσει πάνω από ενάμιση χρόνο σχεδιάζοντας και υλοποιώντας το Upstream TV Producer, ένα λογισμικό που επιτρέπει σε τηλεοπτικούς παραγωγούς να προσθέτουν εύκολα και γρήγορα διαδραστικές εφαρμογές στα προγράμματα τους.

Έτσι για παράδειγμα ένας παραγωγός μπορεί να ζητήσει τη γνώμη των τηλεθεατών για το εάν ένα σφύριγμα του διαιτητή κατά τη διάρκεια ενός αγώνα ήταν σωστό, ή για το ποιό τραγούδι της Eurovision πρέπει να κερδίσει. Οι τηλεθεατές μπορούν να απαντήσουν στέλνοντας ένα απλό μήνυμα από το κινητό τους και οι απαντήσεις να συνοψίζονται (ως ποσοστά ή ως διάγραμμα) σε πραγματικό χρόνο στην οθόνη της τηλεόρασης. Για πρώτη φορά οι τηλεοπτικοί παραγωγοί διατηρούν ζωντανό το ενδιαφέρον των ακροατών, με το να τους παρέχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν το πρόγραμμα.

Upstream Radio Producer

Το Upstream Radio Producer είναι ένα λογισμικό που επιτρέπει σε ραδιοφωνικούς παραγωγούς και παρουσιαστές να προσθέτουν εύκολα και γρήγορα διαδραστικές εφαρμογές στα προγράμματα τους. Έτσι ένας παρουσιαστής μπορεί να ζητήσει τη γνώμη των ακροατών για το ποιο τραγούδι θέλουν να ακουστεί στο τέλος του προγράμματος, να τους θέσει μια δημοσκόπηση πάνω στο θέμα της ημέρας, ή απλά να αφήσει τους ακροατές να στέλνουν μηνύματα με αφιερώσεις, κάποιες από τις οποίες θα διαβάζει στον αέρα.

Οι ακροατές μπορούν να απαντήσουν στέλνοντας ένα απλό μήνυμα από το κινητό τους. Το ραδιόφωνο, που από τη φύση του είναι πολύ πιο διαδραστικό από την τηλεόραση, μπορεί πλέον να φτάσει σε νέα επίπεδα χάρη στο Upstream Radio Producer.

Upstream Researcher

Η Upstream πρώτη προσφέρει την υπηρεσία Mobile Research, που βασίζεται στη χρήση του κινητού τηλεφώνου για τη δημιουργία μιας αμφίδρομης σχέσης με τον καταναλωτή, είτε μέσω μηνυμάτων SMS. Τα πλεονεκτήματα της υπηρεσίας Mobile Research είναι πολλά:

• Άμεση Καταγραφή Απαντήσεων σε Ηλεκτρονική Μορφή
• Εμφάνιση Αποτελεσμάτων σε Πραγματικό Χρόνο
• Δυνατότητα Profiling των Καταναλωτών
• Μεγαλύτερη Ανταπόκριση Καταναλωτών (Response Rate)
• Συλλογή Αριθμών Κινητών Τηλεφώνων Καταναλωτών
• Χαμηλότερο Κόστος

Context Based Marketing

Το Context Based Marketing είναι μια ολοκληρωμένη υπηρεσία AOMT που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε συνδυασμό με το Upstream TV Producer, το Upstream Radio Producer, και το Upstream Researcher. Χρησιμοποιώντας στοιχεία από τις απαντήσεις των καταναλωτών, και πάντα με την έγκρισή τους, η Upstream επιτρέπει την αποστολή μηνυμάτων direct marketing που έχουν άμεση σχέση με τη δραστηριότητα των καταναλωτών εκείνη την στιγμή. Ο συνδυασμός των ΑΟΜΤ και ΜΟΑΤ υπηρεσιών επιτρέπει για πρώτη φορά την ψυχογραφική στόχευση των καταναλωτών με direct marketing μέσω SMS την στιγμή που αυτοί είναι πιο δεκτικοί σε αυτά τα μηνύματα.

Τα επόμενα δύο χρόνια θα δούμε στην Ελλάδα μια ραγδαία αύξηση σε υπηρεσίες SMS οι οποίες θα βασίζονται σε έξυπνους συνδυασμούς από MOAT και AOMT μηνύματα. Η Upstream πρωτοπορεί σε αυτήν την καινούρια κατηγορία υπηρεσιών, προσφέροντας καινοτομικά προϊόντα στους χώρους του media, entertainment, research και direct marketing.

SMS Glossary

MOMT: Μηνύματα που στέλνονται από ένα κινητό σε ένα άλλο.
AOMT: Μηνύματα που στέλνονται από μια εφαρμογή σε ένα ή πολλά κινητά
ΜΟΑΤ: Μηνύματα που στέλνονται από ένα ή πολλά κινητά σε μια εφαρμογή

CRM Today

To the Top Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα